In gesprek met: Stefano Hennevelt

Sorry dat je ‘In gesprek met’ afgelopen maand moest missen, maar we zijn weer terug met een extra toffe editie! We spraken deze keer namelijk met Stefano Hennevelt, die je vast wel eens hebt zien shinen als presentator in een ALLYLIFE-video – het bedrijf waar hij mede-eigenaar van is. Maar wat doet ALLYLIFE nou eigenlijk allemaal? En op welke manier werken zij samen met Stichting Twisted? De antwoorden vind je in dit interview!

Okay, leg uit: wie ben jij?
“Ik ben Stefano Hennevelt, 24 jaar en co-owner van ALLYLIFE – van origine een online jongerenplatform en tegenwoordig ook een reclamebureau. In januari 2020 ben ik aangeschoven bij het bedrijf. Dat was voor mij een mooie kans die mogelijk werd gemaakt door mijn compagnon Mitchell Geleijnse. Toen hij aan mij vroeg of ik in wilde stappen, zei ik meteen ja, let’s go!

Voordat ALLYLIFE op mijn pad kwam, heb ik verschillende bijbaantjes gehad. Van die dingen zoals in de winkel en in de horeca. Ook ben ik altijd naar school geweest – ik studeer nog steeds trouwens: commerciële economie. Ik ben mezelf continu aan het ontdekken, aan het kijken waar mijn passie ligt, wat ik leuk vind. Dat is doorzetten. Bij ALLYLIFE ben ik presentator geworden en doe ik marketing, wat ik als freelancer ook al deed. Eigenlijk ben ik altijd aan de weg aan het timmeren.”

Wat maakt ALLYLIFE volgens jou zo tof?
“ALLYLIFE is het eerste Almeerse platform dat jongeren een stem heeft gegeven. Dat hebben we gerealiseerd door middel van onze straatinterviews. Zoiets zag je eerder nog niet in Almere, terwijl jonge mensen wel een plek nodig hebben waar ze gehoord worden – waar ze hun identiteit kunnen laten zien. Je hoort mensen heel vaak zeggen dat jongeren onze toekomst bepalen, maar ik vind dat zij dan wel moeten kunnen uitdrukken hoe ze over die toekomst denken.”

Nu ALLYLIFE uitgegroeid is tot reclamebureau, zijn jullie ook nog steeds dat jongerenplatform?
“Ja, dat is wel onze visie. Op ALLYLIFE blijven onderwerpen als jongeren en cultuur samenkomen. Wij blijven content maken voor jonge mensen en weten hen nog steeds te bereiken. Momenteel zijn we bezig met een nieuwe campagne die te maken heeft met negatieve gevoelens onder jongeren. In de coronatijd zijn er gewoon ontzettend veel jonge mensen die last hebben van faalangst, depressie en zelfs suïcidale gevoelens – suïcide is de grootste doodsoorzaak onder jongeren. Dat moet niet zo zijn. Ik denk dat wij daar iets aan kunnen doen door met zijn allen bewustwording te creëren. ALLYLIFE heeft een voorbeeldfunctie, dat beseffen wij heel goed. De aankomende jaren gaan wij daarom veel meer content met een maatschappelijk draagvlak maken, want daar schuilt onze kracht.”

Sterk! Nog één vraag: hoe zijn jullie met Stichting Twisted in aanraking gekomen?
“Gezien de onderwerpen die wij aankaarten, vinden we het belangrijk om dichtbij de jonge mensen in de maatschappij te staan. Met ALLYLIFE bereiken we die jongeren, maar vooral online. Dus hoe kunnen wij offline nou het beste contact leggen met jonge mensen, het gesprek aangaan en weten wat er speelt?”

Door met Stichting Twisted samen te werken!
“Juist! Ik wil nog niet teveel verklappen, maar er komen hele mooie, grootse dingen aan die daadwerkelijk effect gaan hebben voor Almeerse jongeren. Dingen waar zij zich mee kunnen identificeren. Stichting Twisted is een prachtige organisatie die zich inzet en hard maakt voor jonge mensen. Dat hebben wij nodig in deze stad. Finish Your Breakfast is een concept waar jongeren écht in geloven – dat dichterbij hen staat dan elke jongerenorganisatie in Almere. Als ALLYLIFE kunnen wij dat alleen maar supporten!”

(Tekst: Arjan Stokkers, beeld: Daniël Wolters)